понеделник, 15 февруари 2010 г.

Психология на рекламните комуникации


Дипломна работа на тема: "Психология на рекламните комуникации. Мотивационни и психоаналитични теории".

Нови медии презентация

Най-свързаните не са най-влиятелни разпространители на информация в социалните мрежи


Ако се занимавате с маркетинг и особено ако маркетинговите ви планове включват модерните медии, онлайн канали и в частност социалните мрежи, това е доста важна новина за вас. Индивидите, които са най-свързани, т.е. имат най-много връзки, далеч не са най-влиятелните, когато става дума за разпространяване на информация и мнение в социалните мрежи

Изследователят Максим Кицак от университета в Бостън и неговият екип са установили, че в социалните мрежи някои особи имат доста по-голям брой връзки от други. Дотук изненада няма – особено за участниците в социалните мрежи. Учените нарекли тези индивиди „хъбове“ на социалните мрежи.

Но Кицак и екипът му предположили, че тези по-свързани личности би трябвало да играят по-значителна роля в това как информацията се разпространява в общността. И с изненада констатирали, че всъщност изобщо не е така

„Обратно на всеобщото схващане тези „хъбове“ в социалните мрежи са малко надценени. Реално най-влиятелните разпространители на информация в социалните мрежи не съответстват на най-свързаните хора“, казва Кицак.

Има различни сценарии, при които дори и най-добре свързаните хора в социалните мрежи могат да имат малко или нищожно въздействие върху разпространението на информация. Например, казва Кицак, ако един такъв „хъб“ се намира в периферията на един „клон“ в социалната мрежа, той ще има минимално въздействие в процеса на разпространение на дадена информация.