понеделник, 11 януари 2010 г.

Медийната 2009



Какво се случи с медиите през 2009 г. според Георги Лозанов:

1. Конкурентната война на телевизиите

2. Душевният стриптийз

3. Голямото четене

4. Империята „Кръстева”

5. Публичният живот на тайните служби

6. Фалитът на Re:tv

7. Изчезването на Бареков

Кои са рекламите на десетилетието?


Heineken Commercial

Кои са най-добрите реклами на десетилетието, пита Дневник.бг, и дава своите предложения за емблематични клипове. 


Новите правила за вирален маркетинг


Още една електронна книга за вирален маркетинг на Дейвид Миърман Скот в 34 страници. Пълното заглавие е: “Новите правила за вирален маркетинг: Как маркетингът от уста на уста разпространява идеите ви безплатно”.

Новите правила в ПР


“Новите правила в ПР” е безплатна книга в PDF формат, обем само 22 страници. Подзаглавието на книгата е “Как да достигнем директно до купувачите със стратегия за съобщенията до медии”. Автор е популярният консултант и блогър в областта на маркетинга и ПР-а – Дейвид Миърман Скот.

20 книги за социални медии


Крис Броган дава линкове към 20 електронни книги на тема социални медии.


Бизнес модел на социалните медии


Интересна статия от блога на Dion Hinchcliffe’s Web 2.0 Blog за бизнес модела на новите социални медии (social media) и връзката им с традиционните (телевизия, радио, преса).

Според схемата се очертват следните тенденции в социалните медии:

- реализира се диалог, а не монолог

- участниците са личности, а не организации

- честност и прозрачност са основни ценности

- информацията се издърпва, а не се избутва

- децентрализация вместо централизация и контрол


Регулация на интернет


Малко от статията на Мария Попова, посветена на регулирането в интернет.

Глобализацията на света предполага обмяна на ценности и модели, които постепенно стават валидни за всички. Тя обаче е свързана и с разпространението на все по-голям контрол в опит за изолиране на неприемливите за глобалното общество елементи. Естествено е тези процеси да бъдат привнесени и във виртуалната среда като инструмент за по-пълноценното регулиране на взаимоотношенията между интернет потребителите. Не бива обаче да се поставя знак на равенство между ограничаването на естествените права на виртуалните хора в името на борбата с киберпрестъпленията и контрола, който държавите налагат, с цел да укрепят и увеличат своята властова легитимност. Това нарушава цялостната природа на Мрежата и унищожава пълноценната комуникация между юзърите. Въпреки това многообразната и безгранична същност на интернет ще успее да съхрани области на пълна или относителна свобода, независимо от практиките на следене, контрол и ограничаване на навигацията. В движението си между киберанархистичните стремежи на потребителите и цензурното поведение на властовите елити интернет трябва да запази своята уникалност като алтернатива на границите във физическата действителност, като един безкраен свят, богат на възможности, модели и ценности и подчинен на идеите за равнопоставеност, свобода на избора и волята на всички негови граждани. 

Какво е уеб 2.0


Уеб 2.0 (Web 2.0) е наименование, създадено от O’Reilly Media през 2004, което се отнася до така нареченото второ поколение на Уеб-базирани услуги като сайтове-мрежи за социални контакти (социални мрежи), уикита, инструменти за комуникация, и фолксономии (folksonomies), за които онлайн сътрудничеството, съвместната работа и обмена между потребителите са от голямо значение. O’Reilly Media използвали фразата като заглавие за серия от конференции, и оттогава тя е широко взаимствана и възприета.

Въпреки че терминът подсказва за една нова версия на Мрежата, явлението не се отнася до обновление на Интернет или на техническите стандарти на Световната Уеб Мрежа, а на промени в начините, по които тези стандарти се използват. Според Тим О'Рейли, Web 2.0 (Мрежата 2.0, Уеб 2.0) е "бизнес революция в компютърната индустрия породена от преминаването към Интернет като платформа, и от опита да се разберат правилата за успех в тази нова платформа."

Някои считат, че Уеб 2.0 е основно маркетингово понятие, което отвежда онлайн маркетинговите комуникации в друго измерения, с хоризонтална и вертикална комуникация едновременно.

Някои експерти по информационни технологии, а именно Тим Бърнърс-Лий, оспориха значението на термина след като много от технологичните компоненти на Уеб 2.0 се били използвани от създаването на Световната Уеб Мрежа.

Най-типични примери за Web 2.0 приложения са Youtube, MySpace, Digg, Twitter, Facebook и други.

Уеб 2.0 пирамида


Техническите аспекти на уеб 2.0 (програмиране, дизайн, синдикация, хостинг и операционни системи, реклама) .

Най-влиятелният екоблог


Люси Сетиян получи първото място за най-влиятелен екоблогър в конкурса на Европейския център по журналистика “Th!nk About It 2: Климатични промени”.

Българската участничка пребори близо 90 топблогъри от 40 страни от целия свят.

Тя бе избрана за един от тримата представители на България редом с Вихър Георгиев и Мария Василева. Състезанието за блогъри продължи повече от три месеца и бе посветено на срещата за промените в климата в Копенхаген през декември 2009 г.

Наградата на Люси Сетиян включва участие в третото издание на конкурса на Европейския център по журналистика този март,"Th!nk About It 3: Развиващ се свят". Някои от участниците ще могат да пътуват до Африка и Азия, откъдето ще правят репортажи.

Зеленият блог на Люси е номиниран и за шестите Годишни награди на "Дойче веле" The BOBs в специалната категория "Блогове за климатичните промени". Той е единственият в категорията си блог на английски език, който е от България.

Кризата под контрол


Кризата под контрол. Корпоративна комуникация в кризисна ситуация.

Това е заглавието на новата книга на д-р Валерия Пачева, преподавател в УНСС, катедра "Медии и обществени коуникации". Трудът може да се открие в книжарницата на УНСС

Сред основните задачи на изследването са:
1. Да бъде определена концептуалната рамка на понятието “криза” през интердисциплинарна призма като изработваната дефиниция да отчита екзогенния и ендогенния подходи в анализа на развитието на кризисния процес.
2. Да се аргументира арсеналът от познавателни средства като: 

- описание на факторите, влияещи върху вземането на решения при криза;

- конструирането на кризисните сценарии като стратегия за превенция на потенциални кризисни ситуации.
3. Да се структурират компонентите на ефективната кризисна комуникация: комуникационен план, корпоративен имидж, комуникационен кризисен щаб и говорител на организацията. 
4. Да се аргументира стратегията на триангулация на кризисната комуникация (медии – жертви - служители).
5. Да се обоснове значението на публичната дипломация като комуникационен подход.

Интервю с авторката в Новата журналистика и в сайта на M3 College