Допитване сред 4000 души в САЩ показва, че 80 % от потребителите няма да плащат за онлайн вестници и списания. Интересно, дали останалите 20 % са искрени?
Изследване във Великобритания от 20 октомври също поднася интересни новини за медийните корпорации. От анкетирани 1820 британци близо 91 % категорично заявяват, че никога не биха плащали, за да четат новини онлайн. Достъпът до интернет трябва да бъде свободен, е мнението на допитаните. Причината е проста – за Google поколението всичко цифрово е свободно.
На фона на тези нагласи, Рупърт Мърдок обяви, че възнамерява да направи всичките си онлайн медии платени от догодина, след което уточни, че това може да стане, ако останалите големи издатели го подкрепят и предприемат същия ход.
Вече е решено, че "Таймс" и "Сънди таймс" ще са първите издания на Мърдок, които ще имат платени онлайн версии. "Настана време да се подкрепи икономически истинската, независима, изследователска журналистическа работа", посочи Хардинг на медийна конференция в Лондон.
Платената онлайн версия ще струва по 90 пенса на ден (около 1,5 долара) - колкото струва и печатното издание. Ще бъдат въведени и месечни и годишни тарифи.
Причина за преминаването към платен достъп до електронните издания е резкият спад на приходите на на основното издание на Мърдок - "Уолстрийт джърнъл", което първо от медиите на Нюз Корпорейшън въведе платен достъп до електронния си сайт.