понеделник, 23 ноември 2009 г.

Социални медии и ПР


How Blogs and Social Media are Changing Public Relations and the Way it is Practiced

Authors: Donald K. Wright, Ph.D., APR, Fellow PRSA, Professor of Public Relations, College of Communication, Boston University and Michelle D. Hinson, M.A.,Director of Development, Institute for Public Relations, University of Florida.

Abstract: This article reports on a three-year-long international survey of public relations practitioners examining the impact blogs and other social media are having on public relations practice. Findings show these new media are dramatically changing public relations. Results indicate blogs and social media have enhanced what happens in public relations and that social media and traditional mainstream media complement each other. The study also finds the emergence of blogs and social media have changed the way their organizations communicate, especially to external audiences. Findings suggest social media complement traditional news media, and that blogs and social media influence coverage in traditional news media. The study reports blogs and social media have made communications more instantaneous by encouraging organizations to respond more quickly to criticism.

Наръчник за социални медии


Gino Cosme is an eMarketing and communications consultant, commentator, writer and blogger who helps people and companies navigate the worlds of the Internet, social media and online marketing. 

Social Media. An introductory guide for your business, organisation or agency

Социалните медии


Social media represents a broad change in how people communicate with one another. This is exciting for businesses as it presents new channels and methods of reaching consumers. As such, early adopters have encountered both successes and failures in developing strategies that incorporate this new paradigm. smashLAB advises groups to remain strategic and pragmatic in employing social media.

A Primer in Social Media

Дзен блогинг


The Zen of Blogging

What is the Sound of One Hand Clapping?
If you're into Zen and you're into blogging, read and share this ebook.
If you're into Zen but you're not into blogging, share this ebook.
If you're not into Zen but you're into blogging, read this ebook.
If you're not into Zen and you're not into blogging, read it twice.

Ние медия

About "We Media"

We are at the beginning of a Golden Age of journalism — but it is not journalism as we have known it. Media futurists have predicted that by 2021, "citizens will produce 50 percent of the news peer-to-peer." However, mainstream news media have yet to meaningfully adopt or experiment with these new forms.

Historically, journalists have been charged with informing the democracy. But their future will depend not on only how well they inform but how well they encourage and enable conversations with citizens. That is the challenge.

This report details the important considerations when exploring a collaborative effort between audience and traditional media organizations.

Written by Shayne Bowman and Chris Willis
Edited by J.D. Lasica, senior editor Online Journalism Review

Какво е социална медия


What is social media?

An e-book by Antony Mayfield from iCrossing (V1.4 updated 01.08.08)

Галактиката интернет




Книгата на Мануел Кастелс The Internet Galaxy. Reflections on the Internet, Business and Society (2001) още не е издавана в България. За четящите на руски, творбата може да се "дръпне" свободно от руското интернет пространство.

Кастелс прави анализ на интернет като културно явление, заедно с широкото влияние, което интернет оказа на бизнеса, политиката, личните взаимоотношения и комуникационната сфера.

Интернет журналистика


Александър Амзин работи за Lenta.ru. Опитът си като интернет журналист е обобщил в книгата Новостная интернет-журналистика.

8 критики към рекламата


Много критики се отправят към рекламата заради негативните последствия, които има върху общественото съзнание. Критиките са подредени и обобщени от Ерик Олсън в "How magazine articles portrayed advertising from 1900 to 1940". Той добавя, че макар тези критики да се подкрепят от учените, не срещат пълно одобрение от общественото мнение. Проучването му обхваща времева рамка от 1900 до 1940 г. – времето на „модерния маркетинг”.

Критика 1: Рекламата подстрекава към материализъм в обществото чрез: създаване на нови нужди и желания; стимулиране на ненужни покупки; осъждане на качествата на хората по критерия за количеството на техните придобивки; подкрепа на консуматорското общество.

Критика 2: Рекламата насърчава ирационалното поведение чрез: поощряване на допълнителни възнаграждения; увеличаване на „късогледството” на потребителя; намаляване на отговорността към дългосрочни последствия.

Критика 3: Рекламата идеализира „хубавия живот” чрез: промотиране на продукти като „безболезнен начин за решаване на трудни проблеми”; създаване на нереално чувство за недосегаемост и сила; показва стандарт на живот, непостижим за голяма част от хората.

Критика 4: рекламата подстрекава към поставяне на собственото благо над благото на обществото, като поставя егоизма и собствения просперитет над социалната етика и обединението пред индивидуализма.

Критика 5: Непълната информация, половинчатите истини и внимателните заблуждения създават общ цинизъм, който води до: отхвърляне на авторитетите, разпадане на вярата в културните ценности и норми.

Критика 6: Рекламата създава социални стереотипи като: извежда подчинената роля на жената, като й дава „традиционни” роли и занимания; свързва определени хора с определени продукти (напр. жените с почистващи препарати, а възрастните хора – с лекарствени средства); създава нереални „идеални” хора, като използва модели, които са физически по-атрактивни от средностатистическите консуматори на продукта.

Критика 7: Рекламата тривиализира обществените и духовни символи и ценности чрез: придаване на светско значение и комерсиализиране на религиозните символи; намаляване респекта към семейството.

Критика 8: Рекламата използва лош вкус и морал, който е под въпрос, което може да доведе до емоционален и психически дисбаланс като: използва апели, които носят послание за страх или са базирани на сексуални теми; стресира зрителите, като промотира чувствени продукти, като такива на интимна дамска хигиена; подстрекава честото използване на продукти, които са доказано вредни за здравето, като алкохол и цигари; използва апели, които се целят в невинността на детското възприятие.

Интернет влиза в телевизора


2010 г. ще промени напълно функцията на телевизията. Тя вече няма да е само за гледане.

На екрана чрез дистанционното ще се пишат SMS-и, ще се сърфира в интернет, ще се упражнява родителски контрол, дори ще могат да се правят спортни залагания в реално време. Някои оператори може би ще се осмелят да предложат и прескачане на рекламите.

Всичко това става възможно с интерактивната цифрова телевизия, която засега влиза чрез частните оператори, а след 2-3 години ще е на всеки телевизор.

Това ще умори кабеларките, ще намали ролята на пийпълметрията и ще промени до неузнаваемост големите телевизии.

Мачът е напрегнат, топката лети от едното в другото поле и... някой звъни на вратата. Натискаш “пауза” на дистанционното, отваряш му, след което продължаваш да гледаш от там, където си спрял. Сякаш преместваш времето.

Звънне ли телефонът, на тв екрана се изписва кой те търси. А докато върви мачът, може и да заложиш на някой от отборите или да поръчаш пица през телевизора.

Още десетки неща, които сме свикнали да вършим на друго място и с различни уреди, ще стават през интерактивната цифрова телевизия. Не в далечното бъдеще, а догодина.

Новите млади и новите медии


Виртуалният обрат

След лингвистичния обрат от началото на ХХ век и културния обрат от края му, началото на новото хилядолетие ни сблъсква с явление, което още по-дълбоко променя света ни, защото отива отвъд теориите. Докато намерим по-добро име, нека го наречем ‛виртуален обрат‛ и се опитаме да систематизираме характеристиките му, които имат отношение към промените в гражданските практики на съвременния човек.

Първо, става дума за сливането на принципа на общуването с този на библиотеката. Комуникацията с един адресант и един адресат на информацията е опосредена на ново ниво: сега самата информация се превръща във виртуален свят, в който влизат и излизат безкраен брой нейни адресанти и адресати. Виртуалният свят се обогатява в реално време от всеки участник, расте, мутира непрестанно, но заедно с това има своя логика и дори пространствена правдоподобност, които са сякаш отвъд волята на всеки един участник в комуникативния акт, колкото и могъщ институционално да е той.

Политическият брендинг с рекламен акцент


Автор е Стефан Серезлиев. Той е университетски преподавател и експерт в сферата на рекламата, визуалните комуникации и брендинга.
В студията си Серезлиев разказва и отваря възможности за професионален, прагматичен подход към създаването на политическата марка. А това е неразделна част от изграждането на политическата репутация.

Електронното издание на книгата може да бъде прочетено в "Аз чета".