вторник, 2 март 2010 г.

Обучението по журналистика в света на конвергенцията



Журналистиката никога няма да бъде същата. Различното журналистическо съдържание за печата, радиото и телевизията днес се конвергира в Интернет. Потребителят има достъп до всички медии по всяко време.
Днес всеки, по всяко време може да публикува всичко в мрежата. Какво тогава включва терминът “журналистика”? Каква е ролята на съвременните журналисти в постоянно променящата се медийна действителност, където старите икономически модели вече не действат и е трудно да бъдат намерени нови източници на приходи за индустрията? Дали Интернет е вездесъщата мрежа, където могат да бъдат намерени “истории” за какво ли не само чрез кликване на мишката?
Съвременните журналисти трябва да се научат как да работят в тези нови конвергентни условия. Те трябва да са способни да създават съдържание за трите вида медии, да работят професионално, да изпълняват репортерския си дълг, да коментират, да разказват и да ангажират вниманието на “потребителите” на тази информация, независимо кой канал за информиране те са предпочели.

Интернет - третата популярна платформа за новини


Според изследване на Pew Research Center новините вече са вездесъщи благодарение на интернет. Мрежата е в центъра на историята за това как се променя отношението на аудиторията към новините. Шест от всеки десет американци (59%) се информира едновременно от онлайн и офлайн източници.
Настоящият доклад разглежда две важни технологични тенденции, които са оказали влияние върху поведението в потреблението на новини: Първо, появата на социални медии има голяма роля за възхода на свежите новини като потребителите филтрират, оценяват и реагират на новините, второ, мобилната свързаност чрез смарт телефони също допринесе  за събирането на новини по всяко време и навсякъде. Малко над 25 процента от американците над 18 години четат новини от мобилните си телефони, показват резултатите от изследването. 
Проучването е поредният признак за това как хората променят начините на получаване на информация. Технологиите се променят в новинарския бизнес, както и отношението на потребителите към него. Последният бум бе предизвикан от популярността на мобилните телефони, които имат лесен достъп до интернет.