Рекламни тенденции за 2010 г на Nielsen:
1. Оптимизирането на медийната конвергенция е топ приоритет. По-доброто разбиране на медийното съсредоточаване ще е водещо с цел добиването на по-добра възвръщаемост на инвестициите. Способността за точно измерване на активността и връзките на онлайн рекламите до тяхното въздействие върху потребителите офлайн, ще е критично важно.
2. Новите модели при смартфоните ще извлекат предимство. Точното мобилно измерване ще се изисква за челна позиция при този огромен растеж на тази медийна платформа.
3. Ще се засилят рекламните кампании в крос-медиите. Масивният растеж на онлайн видео игрите, играни и споделяни онлайн, води посоката на по-успешни интерактивни и крос-медия рекламни кампании. Растежа при възприемането на тези иновативни реклами определено ще се засили през 2010 г.
4. Нараства комерсиализацията на социално медийните центрове. Социалните медии ще предоставят нови канал за продажба за установяване на потребителско съзнание за продуктите и комерсиализираните марки, за по-добра поддръжка на традиционните реклами или текстово базираните реклами.
5. Засилва се появата на по-интересни и интерактивни реклами. Увеличеното ползване на по-креативни реклами и онлайн модели на съдържание като видеото например, ще доведе до по-голяма интерактивност в следващата ера на развитие на Мрежата.
Данните на Nielsen сочат, че "времето, което потребителите прекарват пред всеки един от трите дисплея – на телевизора, компютъра и мобилния си телефон – се увеличава." По-специално се забелязва увеличаване на консумацията на видео съдържание във всички платформи".
Предизвикателството пред видео-носителите на реклами (по-скоро към телевизията, отколкото към онлайн видео порталите) е не само да изискват от потребителите да се интересуват от рекламирания продукт, но и да ги накарат да си спомнят за него, когато взимат решението за покупка. А в тази задача онлайн рекламата вече се е доказала като наистина доходен модел. На теория, на потребителите може да се покаже дадена реклама, след което те да извършат желаното действие – закупуване на продукта онлайн.
Nielsen твърди, че при пакетираните потребителски стоки, "решението за покупка през 2010 г. ще бъде повлияно от фактори като иновациите на бранда, асортимента на търговците на дребно, разпространението на фирмените магазини и повишаващия се стремеж към здравословно хранене”. С изключение на здравословното хранене и екологично чистите технологии, технологичната индустрия няма да бъде коренно по-различна.
Големи брандове като Oracle, Hewlett-Packard, Microsoft трябва да продължат с нововъведения (бранд иновации). Стартиращите сега фирми ще трябва да се преборят със засилената конкуренция (асортимента на търговците на дребно). Компании като Dell ще предлагат повече услуги за поддръжка на хардуерния си бизнес (разпространение на фирмените магазини).
Това, което остава да бъде установено, е кои от тези рекламни тенденции ще се окажат най-ефективни и рентабилни.
Най-голямата възможност пред рекламния бизнес е рекламистите да накарат хората действително да харесват гледането на реклама. Факт е, че Интернет потребителите възприемат онлайн рекламите като част от сърфирането в мрежата, а това със сигурност е още една възможност за създаването на все по-интересни и креативни формати на онлайн рекламата.
Nielsen твърди, че при пакетираните потребителски стоки, "решението за покупка през 2010 г. ще бъде повлияно от фактори като иновациите на бранда, асортимента на търговците на дребно, разпространението на фирмените магазини и повишаващия се стремеж към здравословно хранене”. С изключение на здравословното хранене и екологично чистите технологии, технологичната индустрия няма да бъде коренно по-различна.
Големи брандове като Oracle, Hewlett-Packard, Microsoft трябва да продължат с нововъведения (бранд иновации). Стартиращите сега фирми ще трябва да се преборят със засилената конкуренция (асортимента на търговците на дребно). Компании като Dell ще предлагат повече услуги за поддръжка на хардуерния си бизнес (разпространение на фирмените магазини).
Това, което остава да бъде установено, е кои от тези рекламни тенденции ще се окажат най-ефективни и рентабилни.
Най-голямата възможност пред рекламния бизнес е рекламистите да накарат хората действително да харесват гледането на реклама. Факт е, че Интернет потребителите възприемат онлайн рекламите като част от сърфирането в мрежата, а това със сигурност е още една възможност за създаването на все по-интересни и креативни формати на онлайн рекламата.