Какво се случи с медиите през 2009 г. според Георги Лозанов:
1. Конкурентната война на телевизиите
2. Душевният стриптийз
3. Голямото четене
4. Империята „Кръстева”
5. Публичният живот на тайните служби
6. Фалитът на Re:tv
7. Изчезването на Бареков
Какво се случи с медиите през 2009 г. според Георги Лозанов:
1. Конкурентната война на телевизиите
2. Душевният стриптийз
3. Голямото четене
4. Империята „Кръстева”
5. Публичният живот на тайните служби
6. Фалитът на Re:tv
7. Изчезването на Бареков
Heineken Commercial
Кои са най-добрите реклами на десетилетието, пита Дневник.бг, и дава своите предложения за емблематични клипове.
“Новите правила в ПР” е безплатна книга в PDF формат, обем само 22 страници. Подзаглавието на книгата е “Как да достигнем директно до купувачите със стратегия за съобщенията до медии”. Автор е популярният консултант и блогър в областта на маркетинга и ПР-а – Дейвид Миърман Скот.
Интересна статия от блога на Dion Hinchcliffe’s Web 2.0 Blog за бизнес модела на новите социални медии (social media) и връзката им с традиционните (телевизия, радио, преса).
Според схемата се очертват следните тенденции в социалните медии:
- реализира се диалог, а не монолог
- участниците са личности, а не организации
- честност и прозрачност са основни ценности
- информацията се издърпва, а не се избутва
- децентрализация вместо централизация и контрол
Малко от статията на Мария Попова, посветена на регулирането в интернет.
Глобализацията на света предполага обмяна на ценности и модели, които постепенно стават валидни за всички. Тя обаче е свързана и с разпространението на все по-голям контрол в опит за изолиране на неприемливите за глобалното общество елементи. Естествено е тези процеси да бъдат привнесени и във виртуалната среда като инструмент за по-пълноценното регулиране на взаимоотношенията между интернет потребителите. Не бива обаче да се поставя знак на равенство между ограничаването на естествените права на виртуалните хора в името на борбата с киберпрестъпленията и контрола, който държавите налагат, с цел да укрепят и увеличат своята властова легитимност. Това нарушава цялостната природа на Мрежата и унищожава пълноценната комуникация между юзърите. Въпреки това многообразната и безгранична същност на интернет ще успее да съхрани области на пълна или относителна свобода, независимо от практиките на следене, контрол и ограничаване на навигацията. В движението си между киберанархистичните стремежи на потребителите и цензурното поведение на властовите елити интернет трябва да запази своята уникалност като алтернатива на границите във физическата действителност, като един безкраен свят, богат на възможности, модели и ценности и подчинен на идеите за равнопоставеност, свобода на избора и волята на всички негови граждани.
Уеб 2.0 (Web 2.0) е наименование, създадено от O’Reilly Media през 2004, което се отнася до така нареченото второ поколение на Уеб-базирани услуги като сайтове-мрежи за социални контакти (социални мрежи), уикита, инструменти за комуникация, и фолксономии (folksonomies), за които онлайн сътрудничеството, съвместната работа и обмена между потребителите са от голямо значение. O’Reilly Media използвали фразата като заглавие за серия от конференции, и оттогава тя е широко взаимствана и възприета.
Въпреки че терминът подсказва за една нова версия на Мрежата, явлението не се отнася до обновление на Интернет или на техническите стандарти на Световната Уеб Мрежа, а на промени в начините, по които тези стандарти се използват. Според Тим О'Рейли, Web 2.0 (Мрежата 2.0, Уеб 2.0) е "бизнес революция в компютърната индустрия породена от преминаването към Интернет като платформа, и от опита да се разберат правилата за успех в тази нова платформа."
Люси Сетиян получи първото място за най-влиятелен екоблогър в конкурса на Европейския център по журналистика “Th!nk About It 2: Климатични промени”.
Българската участничка пребори близо 90 топблогъри от 40 страни от целия свят.
Тя бе избрана за един от тримата представители на България редом с Вихър Георгиев и Мария Василева. Състезанието за блогъри продължи повече от три месеца и бе посветено на срещата за промените в климата в Копенхаген през декември 2009 г.
Наградата на Люси Сетиян включва участие в третото издание на конкурса на Европейския център по журналистика този март,"Th!nk About It 3: Развиващ се свят". Някои от участниците ще могат да пътуват до Африка и Азия, откъдето ще правят репортажи.
Зеленият блог на Люси е номиниран и за шестите Годишни награди на "Дойче веле" The BOBs в специалната категория "Блогове за климатичните промени". Той е единственият в категорията си блог на английски език, който е от България.
Кризата под контрол. Корпоративна комуникация в кризисна ситуация.
Това е заглавието на новата книга на д-р Валерия Пачева, преподавател в УНСС, катедра "Медии и обществени коуникации". Трудът може да се открие в книжарницата на УНСС.
Сред основните задачи на изследването са:
1. Да бъде определена концептуалната рамка на понятието “криза” през интердисциплинарна призма като изработваната дефиниция да отчита екзогенния и ендогенния подходи в анализа на развитието на кризисния процес.
2. Да се аргументира арсеналът от познавателни средства като:
- описание на факторите, влияещи върху вземането на решения при криза;
- конструирането на кризисните сценарии като стратегия за превенция на потенциални кризисни ситуации.
3. Да се структурират компонентите на ефективната кризисна комуникация: комуникационен план, корпоративен имидж, комуникационен кризисен щаб и говорител на организацията.
4. Да се аргументира стратегията на триангулация на кризисната комуникация (медии – жертви - служители).
5. Да се обоснове значението на публичната дипломация като комуникационен подход.
Интервю с авторката в Новата журналистика и в сайта на M3 College.