Най-важните емоционани послания според Susan Gunelius:
1. Страх. Страхът е чувство, което може да се използва широко в маркетинговите послания. Застрахователните компании често апелират към емоцията на страха.
2. Вина. Потребителите лесно се повлияват от съобщения, които предизвикват емоции за вина. Нестопански организации задействат успешно чувството за вина с послания като "Не им позволявайте да страдат повече."
3. Доверие. Доверието е един от най-горещите тенденции в областта на маркетинга. Финансовите компании са начело със съобщения като "няма скрити такси."
4. Стойност. Стойността е друга гореща тенденция в областта на маркетинга. Например, рекламни съобщения, които казват "Ако намерите по-добра цена за същия продукт, ние ще ви върнем парите", са ефективни в провокирането на чувства, свързани със стойност.
5. Принадлежност. Малко хора наистина искат да са сами. В човешката природа е да желаеш да принадлежиш към група, а клиентите често купуват продукти, в опит да се чувстват част от определена група. Много компании ефективно апелират към желанията на потребителите за принадлежност, като се използват послания като "Вие сте част от семейството."
6. Конкуренция. Много потребители имат желание да се чувстват равни или по-добре от връстниците си. Копие като "Накарай ги да желаят" е чудесен пример за съобщение, което предизвиква чувства за конкуренция.
7. Незабавно удовлетворение. Живеем в свят, в който хората очакват незабавно удовлетворение във всички аспекти на живота си. Съобщенията, които се грижат за това чувство, се възприемат положително от потребители, чиито желания са били незабавно удовлетворени. Ефективни са думи като сега, днес, за един час или по-малко, в рамките на 24 часа, и т.н. са добри емоционални стимули за незабавно удовлетворение.
8. Лидерство. Голяма част от потребителите желаят да бъдат водещи при опитването на нови продукти. Тази публика реагира силно на маркетинговите послания към чувства, свързани с лидерството. Съобщения, които ги карат се чувстват първи или контролиращи, са силни за тази публика.
9. Популяризиране на тенденция. Много потребители искат да се чувстват готино или модерно. Вариации на "всички готини деца го правят" могат да се използват за широка гама от продукти и услуги на още по-широка аудитория. Известният рекламен спот на Gatorade с участието на Майкъл Джордан и апела "Бъди като Майк" е идеален пример.
10. Време. В 21-ви век хората са заети повече от всякога. Затова те желаят повече свободно време, за да преследват лични интереси, да прекарват повече време със семейството и приятелите си, и т.н. Апелите към свободното време са особено ефективни.