неделя, 22 ноември 2009 г.

Пресрелийз за социални медии-1


Пресрелийз за социални медии-2

Бъдещето на социалните медии


1/3 от комуникаторите описват социалните медии като приоритетни за развитието на бизнеса.
52% очакват, че бюджетите за социални медии ще се увеличат в следващите 12 месеца. На въпроса дали срещат пречки за развитие на тези медии, 23% отговарят, че висшите мениджъри са главното предизвикателство.
Само 13%, смятат, че пречките са породени от използване
на инфо-комуниационните технологии.

Предизвикателството за експертите, в момента, е как да се интегрират социалните медии в съществуващия досега микс от традиционни медии.

Слабият трафик води до уволнение на журналисти


Дан Фрумкин, коментатор във в. “Вашингтон пост”, е уволнен поради нисък трафик към колонката му White House Watch.

Димитри Иванов - най-четеният български колумнист


Снимка: Иван Бакалов

Димитри Иванов е най-четеният български автор в интернет, пише e-vestnik. Седмичната му колонка има 8-15 хил. посещения.

Търсачката Krasyo



Находчиво и с чувство за хумор - "каквото и да търсите, ще намерите и Красьо..."

Bing - търсачка за решения


Microsoft хвърли ръкавица на Googlе. Според Microsoft около половината от запитванията на потребители не генерират релевантни отговори, а 72% от интернет сърфиращите смятат, че показваните резултати са зле организирани. Хоризонталната търсачка Google просто е твърде голяма, а това често я прави зле подреден източник на информация.

Според анализаторската компания Ipsos Insights две трети от хората използват мрежата, за да вземат сложни решения. Ето защо настъпва времето на вертикалните търсачки, които освен другото дават пълни отговори на търсенията ни, а не само линкове към потенциални източници на информация.

Предстои да се разбере кой ще е победителят.

Етични правила за реклама


Всяка търговска комуникация трябва да бъде съобразена със закона,
благоприлична, почтена, честна и правдива.
Всяка търговска комуникация, предназначена за деца, вкл. за игри, играчки и продукти
за обучение, не трябва да се възползва от неопитността или доверчивостта на децата.
Още добри намерения, описани в етичния кодекс.

Как тийнейджърите консумират медиите



ABC News Photo Illustration

15-годишният Матю Робсън, стажант в лондонския клон на банката Морган Стенли, пише доклад в няколко страници за начина на ползване на медиите от неговите връстници. Тийнейджърите потребяват повече медии, но по-различен начин и не са готови да плащат. Дразни ги натрапената реклама по билдбордове, телевизия и интернет. Отношението им към различните медии:

Радио
Повечето тийнейджъри не слушат редовно радио. Ако случайно решат да го включат, то е, за да слушат музика. Но с онлайн радиата, които са безплатни и набират популярност, все по-малко от младите хора слушат традиционните радиостанции.

Телевизия
Повече от младежите гледат телевизия, като в дадени периоди на годината интересът им отбелязва пикове, които са свързани с някои сезонни риалити предавания. При момчетата много популярен е футболният сезон. След като любимото им предаване обаче свърши, те могат да не се сетят да си пуснат телевизора със седмици. Някои следят и всекидневни предавания като сапунените сериали например, но броят на младите зрители непрекъснато спадал, тъй като нямали време да гледат телевизия. Друга причина, поради която гледат все по-рядко телевизия, са услуги като Би Би Си iPlayer, които им позволяват да следят дадено шоу в избраното от тях време.

Вестници
"Не познавам тийнейджър, който редовно чете вестници, тъй като повечето от тях нямат време и не могат да се занимават да изчитат страници и страници с текст, след като могат да изгледат по интернет или по телевизията новините, в които информацията им се резюмира", отсича в доклада си 15-годишният Матю. Според него във Великобритания единствените вестници, които се четат, били таблоидите и безплатните издания. Една от причините младежите да избират таблоидите е по-компактният и удобен формат, който имат и който им позволява да ги разгръщат навсякъде.

Интернет
В училище се използва по работа, вкъщи - за забавление. Най-голямата активност е в социалните мрежи, като Facebook се нарежда на първо място сред предпочитаните места за контакти. Тийнейджърите обаче не използвали Twitter - голяма част от тях имали регистрация, но не го използвали. Извън контактите в социалните мрежи интернет се използва основно като източник на информация за най-различни теми.

Подробният доклад, който разбуни духовете.

Най-известните манипулации на фотографии


Съветска цензура - неудобните хора постепенно изчезват от снимките.

Най-известните манипулации на фотографии от 19 век до наши дни.