вторник, 12 януари 2010 г.

3D телевизия


Интересна статия в дневник.бг за навлизането на триизмерната телевизия в домовете. 

Наръчник за журналисти на Ройтерс


Reuters Handbook of Journalism

Революцията на социалните медии

Маркетинг и реклама за електронни медии


"Маркетинг и реклама за електронни медии, кабелни системи и интернет". Автори: Сюзън Тайлър Истман, Дъглас А. Фъргюсън и Робърт А. Клайн.

Печатното издание на българския превод на книгата е подготвено и публикувано през 2004 г. от издателство "Слънце" по проект за преводи “Книги за медии и журналистика в Югоизточна Европа” със съдействието на фондация “Следваща страница”, програма “Медии” на Институт “Отворено общество – Будапеща” и Югоизточната европейска мрежа за професионализация на медиите (SEENPM).
Електронната публикация на настоящето издание е инициатива на фондация “Следваща страница

Прецизната журналистика


"Прецизната журналистика. Репортерско въведение в методите на социологията".

Автор: Филип Майър, превод от английски: Маргарита Дограмаджян, редактор: Емилия Маринова.

Печатното издание на българския превод на книгата е подготвено и публикувано през 2004 г. от издателство "Пигмалион" по проект за преводи "Книги за медии и журналистика в Югоизточна Европа със съдействието на фондация "Следваща страница", програма "Медии" на Институт "Отворено общество - Будапеща" и Югоизточната европейска мрежа за професионализация на медиите (SEENРМ).

Как се прави въздействащо радио


"Как се прави въздействащо радио. Ръководство за журналисти". Автор:  Валъри Гелър, превод от английски: Интерлогос ЕООД

Могат да се прочетат 3 от главите.

Стереотипи в представянето на жените


Изследване "Стереотипи в представянето на жените в печатните медии в Югоизточна Европа" 2006.

Изглежда, медиите все още силно отразяват, представят и конкретизират стереотипни джендър роли и идентичности, определени от консервативната патриархална идеология. Образът на нашето общество, който медиите показва, предполага, че политиците или други "сериозни" публични ангажименти остават резервирани за мъжете, докато за жените остават частната сфера и развлеченията. Публичната сфера, така както е портретирана в медиите, все още остава доминирана от мъжете.

Анализ на телевизионните новини


Международното изследване "Индикатор на обществения интерес – мониторинг и анализ на телевизионните новини" е проведено в десет страни от Югоизточна Европа през периода януари - юни 2007 г. и включва наблюдения и анализ на съдържанието на новинарските емисии на частни и обществени телевизионни оператори в Албания, Босна и Херцеговина, България, Македония, Молдова, Румъния, Сърбия, Унгария, Хърватска и Черна гора.

Разследваща журналистика


Печатното издание на българския превод на книгата "Разследваща журналистика. Контекст и практика" е подготвено и публикувано през 2006 г. от издателство "АПОСТРОФИ" по проект за преводи "Книги за медии и журналистика в Югоизточна Европа" със съдействието на фондация “Следваща страница”, програма "Медии" на Институт "Отворено общество" – Будапеща, и Мрежата за професионално развитие на медиите в Югоизточна Европа (SEENPM).

Автор: Хюго де Бърг

Редакционна етика за интернет медии


Наръчник на редакционната етика за интернет медии - подготвен е в резултат на съвместната работа на участниците в проект "Етика за интернет медии", организиран от Медийния институт в Сараево и администриран от Мрежата за професионализация на медииите в Югоизточна Европа през 2008-2009 г.

Програмата е финансово подкрепена от Медийната програма на Институт "Отворено общество".

Новите правила на бизнес блоговете


Електронна книга на Linas Simonis в 30 страници.

Съдържание:
New Rules Of Business Blogs 
Blog Evolution 
Why do You Need to Learn the New Business Bloging Rules 
What is a Business Blog? 
What are the Differences Between Business Blog and Corporate Blog? 
Why Managers Must Have a Business Blog 
Old Blog Rules – the Rules of "Creating Buzz" 
Ages of Development of Choices 
The Old Rules of Business Blogs 
What's Wrong With the Business Blog 1.0 Rules? 
Old Rule of Business Blog: Post Frequently 
Holiday Test 
An Old Rule of Business Blog: the Post Must Be Short 
The Old Rule Of Business Blog: You Must Link 
The New Rules Of Business Blogs 
The New Rule of Business Blog: Content Must Correspond to Your Business Strategy 
Attention! Beware of the Advertising Agencies! 
The New Rule of Business Blog: Focus on Your Idea 
Is Blog Similar to a Column in the Newspaper?! 
About Comments 
Traffic vs Prospects 
Exception: Celebrity Blog 
Acknowledgments 
About the Author