сряда, 26 януари 2011 г.

Ефектът YouTube

Добре дошли в света на ефекта YouTube. Видеоклипове, които най-често са дело на частни лица, светкавично се разпространяват по целия свят чрез уебстраници като YouTube, Google Video и други. Всеки месец 20 милиона души посещават YouTube, като гледат 100 милиона видеоклипа на ден. В сайта всекидневно се публикуват 65 хиляди нови видеоматериала. Повечето от тези филмчета са фриволни, произведени са от и за тийнейджъри. Някои обаче са сериозни. YouTube включва видеоклипове, произведени от терористи, от защитници на човешки права и от американски войници в Ирак. Някои показват инциденти, които имат политически последствия, или документират важни тенденции, като например глобалното затопляне, нелегалната емиграция и корупцията. Някои видеоматериали разкриват истини. Други разпространяват дезинформация, пропаганда и отявлени лъжи. Всичко това е част от ефекта YouTube.
 
Автор: Мозес Наим 

Социалните медии и мрежи през 2010


Използването на социални мрежи и медии през 2010 г.:
YouTube факти
  • Най-популярното видео в YouTube е клипът към песента на Justin Bieber – Baby, с над 374 403 983 прегледа.
  • YouTube получава по над 2 милиарда прегледи всеки ден.
  • Всяка минута в YouTube се ъплоудват по 24 часа видео от потребители.
  • 70% от потребителите на YouTube са американци.
  •  Повече от половината потребители на сайта са под 20-годишна възраст.
  •  За да изгледаш всички клипове в YouTube, ще са ти нужни 1000 години.
  •  YouTube може да се гледа в 19 страни и е преведен на 12 езика.
  • Музикалните клипове са 20% от общото съдържание на клипове в YouTube.

    От статистика на прес-центъра на YouTube
Факти за блогове
  • Съществуват над 181 милиона блога.
  • 34% от блогърите пишат за дадени продукти или услуги (мнения).
  •  60% от блогърите са на възраст между 18 и 44 години.
  •  Един на 5 блогъра ъпдейтва блога си всеки ден.
  •  2/3ти от блогърите са мъже.
  •  Корпоративните блогове са 14% от общия брой блогове в Интернет.
  •  15% от блогърите прекарват по 10 часа седмично в блогинг.
  •  Повече от половината блогъри са женени/омъжени и/или родители.
  • Повече от половината блогъри имат повече от един блог.

    Статистика: Technorati 
Източник: Невероятни факти за социалните мрежи през 2010 г.

Туитър - най-оперативната медия*


*Няколко подбрани цитата от статията "Twitter съобщи първи новината, руснаците го/се обявиха за най-честната медия" (Дневник.бг) за това как са реагирали различните медии при атентата на "Домодедово":

 1. "...новината за атентата е тръгнала от потребител на Twitter, идентифициран като likhtenfeld и регистриран като Иля Лихтенфелд. За няколко часа той беше последван от нови над 2000 потребители."

2.  "Туитър първи съобщи за този атентат. Така беше и при атентатите в метрото. Ние с вас сме най-честната и оперативна медия."

3. "В първите минути след взрива, редом с паниката сред потребители на социалната медия започна подаването на полезна информация както за намиращите се на летището, така и за техни роднини, близки и доброволци, които искаха да окажат всякаква помощ."

4.  "Скорост на разпространение на информацията: Twitter ~5 минути, радио ~30 минути, Lenta.ru ~1 час, тв ~2 часа", пък негодуваше Lelyak. Гневът на интернет общността се насочи към руските медии, защото "CNN и BBC пускат извънредни емисии за ситуацията в Домодедово, а нашата ТВ продължава да весели и забавлява електората".