понеделник, 16 януари 2012 г.

Предложение за ново дефиниране на ПР

 
Американската организация за връзки с обществеността PRSA представя три възможни нови дефиниции за ПР.

Дефиниция № 1: Връзките с обществеността са мениджърска функция на проучване, обвързване, комуникиране и сътрудничество с акционери по етичен начин за изглаждане на изгодни взаимоотношения и постигане на резултати.

Дефиниция № 2: Връзките с обществеността са стратегически комуникационен процес, който развива и поддържа взаимоизгодни отношения между организациите и техните ключови таргет  групи.

Дефиниция № 3: Връзките с обществеността са обвързване между организациите и публиките за постигане на взаимно разбиране и реализиране на стратегически цели.

Източници: PRKernel и PRSA

вторник, 27 септември 2011 г.

Нови медии - нови мобилизации

Сборникът "Нови медии - нови мобилизации" е със съставители проф. Ивайло Дичев и доц. Орлин Спасов, издание на Институт "Отворено общество". В изследването са представени начините за използване на онлайн пространството за целите на различни мобилизации: от предизборни кампании на партиите, през акции на граждански движения, до спонтанни действия на групи в интернет за защита на всевъзможни каузи.
Авторите анализират отношението между традиционните  форми за мобилизиране чрез институциите и активизма, залагаш на хоризонтални комуникации чрез новите медии.

петък, 8 юли 2011 г.

Европейски комуникационен мониторинг 2011

Резултати от проучване на състоянието на PR в 43 държави, проведено от Европейската асоциация за обучение и изследване на PR (EUPRERA) и Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD) “Мониторинг на комуникациите в Европа 2011”. Анкетирани са 2,209 комуникатори. 
Важен извод от изследването е, че специалистите (42 %) намират термина PR за дискредитиращ професията. Част от причините за това те откриват в негативните конотации на професията в медиите. Посочват алтернативни названия като: корпоративни комуникации (68 %), стратегически комуникации (61 %) и комуникационен мениджмънт (56 %). 
Справянето с дигиталната еволюция и социалните мрежи продължава да бъде най-важното предизвикателство пред комуникационните професионалисти (55 %), докато 44% идентифицират “свързването на комуникационните усилия с бизнес целите” като топ предизвикателство.
Кои сфери и квалификации ще са важни за бъдещето на PR професионалистите:
  • Ефектите на традиционните и новите медии (83%);
  • Изграждането на взаимоотношения (82%);
  • Комуникационни технологии (80%);
  • Владеенето на умения като говорене/презентиране пред публика (79%);
  • Обучение и подготовка (75%).
Проучването е проведено от изследователска група от учени от 11 страни. 
Самият доклад в PDF формат (139 стр.)





сряда, 6 юли 2011 г.

Блогопедия

Проектът „Блогопедия” обединява дванадесет известни български блогъри, които работят в различни професионални сфери.
Книгата „Блогопедия” е уникален проект в българската блогосфера.
Тя ще ви разкаже  защо хората, партиите и фирмите правят и развиват блогове. Как да проектирате дизайна и съдържанието на блога си. Какво трябва да направите, за да излезе той на бял свят. Как да обявите на другите за съществуването му. Как да откриете приятели, съмишленици и клиенти с блога си. Как да печелите пари и да влияете на другите.