През 2005 г. на Алекс Тю (21 г.) му хрумва гениалната идея да създаде уеб страница от 1 млн. пиксела и да предложи на рекламодателите да купят всеки пиксел за 1 долар. Той търси пари, за да може да продължи образованието си.
Идеята му проработва и създаденият от него сайт The million dollar homepage (www.milliondollarhomepage.com) предизвиква небивал интерес. Стотици световни компании започват да купуват малки пространства в страницата на Алекс. Скоро цялата мрежа от 1000x1000 пиксела е продадена и момчето става милионер. Измерването на пространството в пиксели е непознат дотогава подход за таксуване на онлайн рекламата, който после започва да се използва и от други сайтове. Освен това, мястото за реклама, което Алекс продава, е безсрочно.
Уникалната уеб страница продължава да предизвиква интерес сред потребителите на мрежата. Изумителният й успех все още популяризира нея и създателя й. Когато я отвори, потребителят вижда шарено цветно пано от малки квадратчета и правоъгълничета с различна големина, на които е изписано име или е нарисувано лого. Всеки участък в квадратния килим от 1 млн. пиксела рекламира стоките и услугите на различни компании и препраща към техните сайтове.
На страницата могат да бъдат видяни реклами на E-Bay, Yahoo, хотели в Европа, туристически фирми, онлайн казина, вериги за готова храна и много други. Най-отгоре, в десния ъгъл на сайта има надпис „Продадено!”, който напомня, че Алекс е постигнал целта си и е продал всеки един пиксел от своята мрежа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар