събота, 3 юли 2010 г.

Спортна журналистика


Автор: Ефрем Ефремов

"Първият ми спортен материал излезе през септември 1980 г. Беше в илюстрования спортен седмичник „Старт”. Единадесет години от живота си дадох на този престижен вестник, за който се смяташе, че е събрал цвета на спортната журналистика.

В него научих много – от внимателното наблюдаване на подробностите и начина на писане, организиране на материала до макетирането на страниците и работата на метранпажа.

В началото негодувах, че трябва да пиша само за т. нар. масов спорт. След години, когато предавах директно от Уимбълдън или от „Медисън скуеър гардън”, бях доволен, че съм изминал естествения си път на развитие от чирак към калфа. Не знам дали сега съм влязъл в гилдията на майсторите, но дори и да е така, винаги съм мислил, че има още много какво да уча.

Следващите редове са предназначени за студенти, млади колеги и хора, обичащи спорта. Опитал съм се да синтезирам опита и разбиранията си за много от проблемите на спортната журналистика. Съзнателно не давам примери (положителни или отрицателни), защото те са обект на лично възприемане, а държа на колегиалността.
Не съм „последна инстанция на истината” и ще се радвам, ако този труд даде начало на дискусия за ролята и функциите на тази прекрасна професия, наречена спортна журналистика."

Няма коментари:

Публикуване на коментар